6 Şubat 2020 Perşembe

Küfür Içerikli Şarkı Söylemek

ELFAZ-I KÜFÜRE DAİR

Soru: Küfür içerikli şarkı sözlerini terennüm eden kişi küfre düşer mi?

Cevap: şarkı lafızlarını manayı kastetmeden gafilane tekrar ederse küfre düşmese de günaha girer.

Ancak ne dediğini biliyor ve manayı da kastediyorsa küfre girer imanı yara alır.

Soru: Bu kişiye kafir damgası vurmak olur mu ?

Cevap: Kendisini 'kafir' olarak tanımlamayan ve müslüman olduğunu ifade eden bir kişiye, islam alametleri de taşıyorsa görülen bazı küfür alametinden ötürü kafir ve murted diyemeyiz.

Bu kişiler için tabir "Bu sözün dinimizce küfürdür" şeklinde olmalıdır. Bu onun anlık cuzi ameli ile ilgilidir ve uyarıcı, bilgilendirici mahiyettedir.

Ancak sen "kafirsin / kafir ve murted oldun" demek kulli bir yargıdır ki bu yargıda bulunabilmemiz ancak ya apaçık küfür* etmesine yada onun kalbine muttali olmaya bağlıdır.

Ve illa Elfazı küfür denilen lakırdılar birer dolaylı alamet ve emare kabilindendir ki emareler bazen göreni yanıltır. Zira çok olur ki mümin olduğu halde kafir emaresi taşıyordur.. Hele bu zamanda.

Hem bazı geçici zayıf küfür emaresi yanında kuvvetli ve daimi iman alametleri izhar eden kişiye kafir demek daha da müşkül ve tehlikedir zira;

Ayet meali: ..ve size selam verene sen müslüman değilsin demeyin.. [Nisa 94]

Hadisi şerif: Bir kimse kardeşine ey kafir der ise bu söz ikisinden birine hak olur. [Buhari Edebulmufred, Muvatta, Ahmed b Hambel]

Ehli Sünnet Akaidi: Kıble ehlinden kimseyi tekfir etmemek.

Meama fih, müslümanların sahipsiz, İslamın garib olduğu böylesi bir zamanda insanımız cahil ve fitneler pek çoktur. şu halde gafilane şarkı lakırdayan cahile 'sen kafir oldun' gibi itici ve yargılayıcı sözler ile hepten kişiyi kaybetmek, kalbinde kalmış zerre imanı da söndürmek durumu da vardır. Bunun yerine daha tutucu ve yapıcı tavırlar sergilemek ehli diyanet ve hidayet için uygun olandır.

Netice: imanın altı esasını tasdik ve ikrar eden bir kişi bu ikrarına gölge düşürmek kabilinden bazı küfür sözlerini terennüm etse ikaz ve talim edilir. Bundan sonra yine devam ederse demek olur ki dinde lakayıttır 'bak küfre giriyorsun' şeklinde daha ciddi ikaz ve tevbih edilir..

Ve ancak kafir oldu mu olmadı mı konusuna girilmez Allaha havale edilir. Çünkü biz Kadı değiliz zaman da şeriat zamanı değil.

٤٣٩ - حدثنا إسماعيل قال: حدثنا مالك، عن عبد الله بن دينار، عن عبد الله بن عمر، أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: " أيما رجل قال لأخيه: كافر، فقد باء بها أحدهما "

سألت أبا حنيفة النعمان بن ثابت رضي الله تعالى عنه وعنهم الفقه الأكبر فقال الا تكفر احدا من اهل القبلة بذنب ولا تنفي احدا من الإيمان
______
* iman 6 esasını inkar istihza gibi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder